Szeretettel köszöntelek a Dakar Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dakar Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Dakar Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dakar Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Dakar Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dakar Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Dakar Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dakar Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
15 éve | Lengyel Tamás | 0 hozzászólás
A Dakar történetében mindig is fordultak elõ furcsa, nem feltétlen oda való jármûvek. Láttunk már 1927-es Renault KZ-t, Citroen 2CV kacsát, de még robogót is 2 db Piaggio P200E. De az idei verseny egyik furcsasága Ivo Kastan 125 köbcentis minimotorja!
A cseh motoros rutinos Dakar induló, mégis idén nem egy speciálisan felkészített enduro motorral vágott neki. Rekorder akar lenni, aki teljesíti a távot minimotorral, a világon elsõként.
A saját készítésû prototípus, lényegében egy gyerek krosszgép, egy Honda XR 125-ös alapjaira készült.
|
|
15 éve | Lengyel Tamás | 0 hozzászólás
7. nap: Mendoza-Valparaíso (Chile)
Ez a nap a Mitsubishi csapat teljes kudarcát jelentette, és súlyos nehézséget a többieknek. Pedig a túl nehéz terep miatt a szervezõk módosították az útvonalat, így a szelektív szakasz hossza 176 kilométerrel kevesebb lett, az eredetileg tervezett 419 km helyett 243 km volt, a teljes táv a hetedik napon 816 km volt. Változás az is, hogy a kamionok nem indultak a mai napon.
összefoglaló
Azonban mielõtt elérték a versenyzõk a hegyeket, még egy csomó dûnén kellett keresztül vergõdniük.
15 éve | Tóth Tibor | 0 hozzászólás
A versenyt vezetõ Nasser Al-Attyah-ot kizárták a szervezõk, ugyanis több kötelezõ áthaladási pontot kihagyott.
A BMW-s élmenõ már sejtette, hogy mindenképpen büntetést kap, erre azért nem számított. Azzal érvelt, hogy az X3-as motorja extrém módon túlmelegedett, és hogy ne menjen tönkre, úgy döntött, hogy egy dûnesort az elõírtakkal szemben megkerül. Csakhogy több az eredeti útvonalon szereplõ, kötelezõ áthaladási pontot is kihagyott. A rendezõk pedig egy kizárással honorálták a teljesítményét.
Hosszú és kimerítõ szakaszon van túl a mezõny. A gyors részeket, hirtelen homokdûnék szakították meg.
Az amerikai Jonah Street ismét nagyot ment, övé a szakaszgyõzelem a motorosok mezõnyében. Marc Coma defektet kapott ezért negyed órával elmaradt az amerikaitól és így csak a 9. lett. Második a holland Verhoven, mögötte a chillei Francisco Lopez végzett. A másik gyári KTM-mel Cyril Despres a 8., Dési Jani a 46. helyen ért be. Sajnos János elesett, a keze megsérült, amit a Dakar orvosi egysége ellátott.
15 éve | Lengyel Tamás | 0 hozzászólás
Újra halálos áldozatot szedett a Dakar. A világ legnehezebb és leghíresebb versenye, arról is ismert, hogy minden alkalommal valaki az életével fizet a dicsõségért való száguldásért.
Kedden találtak rá Pascal Terry francia motorosra (Yamaha, 192. rajtszám) az argentín pampákon a Dakar útvonalán. A 49 éves Yamahás versenyzõnek a második, Santa Rosa és Puerto Mardyn közti szakaszon veszett nyoma három napja, azóta keresték és egy megközelíthetetlen helyen találtak rá sûrû növényzettel borított területen, 15 méterre a motorjától.
Neuquen - San Rafael
Összekötő: 173 km, Speciál: 506 km, Összekötő: 84 km, Összesen: 763 km
Talán az első komolyabb nehézségek, még csak most következnek San Rafael felé. Nagy a távolság, és nehéz a terep, nagyon fáradságos munka végig koncentrálni. Most jönnek a dűnéken való átkelések, amelyek akár 20 kilométer hosszúak is lehetnek!
15 éve | Lengyel Tamás | 0 hozzászólás
Ha valaki figyelemmel kíséri a motorosok versenyét, érdekes dolgokat láthat. A nagy mellénnyel érkezõ gyári KTM csapatból, csak ketten vannak az elsõ 10-ben. Marc Coma meggyõzõ 40 perces elõnnyel vezet, de õt már a Yamaha menõje David Fretigne követi. A 3. az elõzõ Dakaron is jól teljesítõ, norvég Pal-Anders Ullevalseter a fél gyári KTM-mel, csak a 6. helyen áll Jordi Viladoms 50 perc hátránnyal, Depres 21. másfél óra hátránnyal, és Alain Duclos valahol a mezõny legvégén.
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás