Szeretettel köszöntelek a Dakar Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dakar Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Dakar Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dakar Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Dakar Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dakar Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a Dakar Fan Club közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
Dakar Fan Club vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Az elsõ Dakarján egy 4 fõs csapatot indít a spanyol Gas Gas gyár. A Gas Gas nem ismeretlen a motoros közönség számára, hisz meghatározó márkája a triál és enduro vb-nek is, ahol jópár világbajnokságot nyert a cég. A terepraliban viszont még újoncok. Bár az utóbbi években több privát versenyzõ is indult a Dakaron Gas Gas motor nyergében, de csak idén szánta rá magát a cég egy gyári csapat nevezésére.
A Gas Gas az enduro gépeit alakította át tereprali motorokká. A gyári alakulat három FSR515 Desert, valamint egy EC450 típust indít a Dakaron.
15 éve | Tóth Tibor | 0 hozzászólás
Autósok -- a topfavoritok:
1. Stéphane Peterhansel (francia, Mitsubishi): a 43 éves francia a Dakar történetének legeredményesebb versenyzõje. Eddigi összesen kilencszer nyert Dakart -- elõbb hatszor motorral (1991-1993, 1995, 1997, 1998), majd háromszor autóval (2004, 2005, 2007). A mostani versenyen is õ számít talán a legnagyobb esélyesnek.
2. Luc Alphand (francia, Mitsubishi) Sokrétû sportember. Ötszörös világbajnok ex-síversenyzõrõl van szó ugyanis.
|
|
15 éve | Tóth Tibor | 0 hozzászólás
A Mitsubishi gyár történetében elõször, nem Pajero-kal áll rajthoz.
Dél-Amerikában a hivatalosan Racing Lancer MRX09-ekkel indulnak,
rögtön négy darabbal. Bár a Lancernek látszó tárgy nem más, mint egy egyedileg
épített kõkemény off-road gép, azért alapjaiban a Pajero Evo az õse.
Ebben az évben az idõk szavát hallva, a japán gárda kizárólag diesel erõforrással szerelte az összes autót. A 3 literes turbós V6-os erõforrás 280 lóerõt, és 650 nm nyomatékot ad le.
A magyar tereprali bajnok Palik László pokoli napokat jósol magának erre a januárra.
- Nem túlzás azt állítani, hogy minden idõk egyik legnehezebb versenye lesz a 2009-es Dakar-rali. Az Atacama-sivatag a világ egyik legszárazabb helye, akár ötven Celsius-fok is lehet a hõmérséklet, márpedig az extrém körülmények nem csak az embert, de a technikát is iszonyatosan megviselik. Aztán autózunk majd az Andokban, négyezer méterrel a tengerszint felett, ahol pedig a ritka levegõ, az oxigénhiány okozhat problémákat.
15 éve | Tóth Tibor | 0 hozzászólás
Kikötött a Grand Benelux Buenos Airesben, és épségben kirakodták az összes gépet az argentin kikötõben.
A versenyzõk december 30-ától vehetik át a technikát, és négy nappal késõbb, már el is rajtolnak! Több mint 700 jármûvel 2 hét alatt
tette meg az óceánjáró Grand Benelux a Le Havre-Buenos Aires utat, ami több mint 14000 Km! De a nagy csapatok saját logisztikai megoldásokkal dolgoznak, így már õk rég a helyszínen állomásoznak. A magyar csapatok december 29-én és 30-án érkeznek meg majd a rajt helyszínére.
15 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
15 éve | Tóth Tibor | 1 hozzászólás
A 2 legnagyobb német különítmény a BMW és a VW egy speciális nyomáskamrában edzi a versenyzõit. Ugyanis a mostani verseny alapjaiban eltér a megszokottól. A legnagyobb magasság amin áthalad a mezõny 4700 méter lesz, de tartósan kell az alacsony nyomást elviselniük.
A klíma-kabinban nagy volt a forgalom, hisz több egységet is indítanak a gyári csapatok, és nem csak az oxigénhiányos állapotot, hanem a légnyomáskülönbséget és a levegõ összetételét is szimulálták egy speciális berendezés segítségével.
15 éve | [Törölt felhasználó] | 0 hozzászólás
15 éve | Lengyel Tamás | 0 hozzászólás
Íme az idei hivatalos, gyári támogatású versenyzõi az osztrák KTM gyárnak. Csak szupersztárok érdemelték ki a gyári pilóta címet. A Mailiban született Alain Duclos, vagy a már Dakar gyõztes Cyril Despres és Marc Coma. Természetesen az urak gépei gond nélkül megfeleltek a gépátvételen, és már nagyon várják a januári rajtot!
A csapatok és pilóták:
Marc Coma és Jordi Viladoms - Repsol KTM
Alain Duclos - Kästle KTM
Cyril Despres - Red Bull KTM
15 éve | [Törölt felhasználó] | 1 hozzászólás
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Utolsó hozzászólás