Dakar: És itt a vége!

Szeretettel köszöntelek a Dakar Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 637 fő
  • Képek - 281 db
  • Videók - 93 db
  • Blogbejegyzések - 47 db
  • Fórumtémák - 10 db
  • Linkek - 150 db

Üdvözlettel,

Dakar Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Dakar Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 637 fő
  • Képek - 281 db
  • Videók - 93 db
  • Blogbejegyzések - 47 db
  • Fórumtémák - 10 db
  • Linkek - 150 db

Üdvözlettel,

Dakar Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Dakar Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 637 fő
  • Képek - 281 db
  • Videók - 93 db
  • Blogbejegyzések - 47 db
  • Fórumtémák - 10 db
  • Linkek - 150 db

Üdvözlettel,

Dakar Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Dakar Fan Club közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 637 fő
  • Képek - 281 db
  • Videók - 93 db
  • Blogbejegyzések - 47 db
  • Fórumtémák - 10 db
  • Linkek - 150 db

Üdvözlettel,

Dakar Fan Club vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

Az utosó napon a Volkswagen újra megengedte versenyzőinek, hogy versenytempóban közlekedjenek, De Villiers meg is nyerte a zárószakaszt. És a Dakart is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

összefoglaló

     


network.hu

 Giniels az első afrikai aki Dakart nyert, vicces, de nem Afrikában. De ez mit sem von le az eredményéből. A dél-afrikai versenyző végig kiegyensúlyozottan versenyzett, folyamatosan az élcsoportban végzett, még akkor is, amikor a nagymenők még harcoltak a végső győzelemért. Nyilvánvaló volt, hogy jó eredménnyel fog zárni, és most tudjuk, hogy megérdemelten nyert! A német gyárnak megadatott a kettős győzelem is ezen a történelmi versenyen. Mark Miller behozta másodiknak a gépét így hozzájárult ahhoz, hogy még jobban csillogjon az érem. Az egykori VW-es versenyző, bár már rég a Hummer színeiben versenyző, igen szimpatikus Robbie Gordon felállhatott a dobogóra két kerék meghajtású szörnyével.

4.- 5. helyen Nissanosok végeztek, a norvég Ivan Erik Tollefsen és a lengyel Krzysztof Holowczyc. A teljesítményük igencsak komoly, hisz ennyi gyári autó közt, ilyen remek teljesítményt nyújtani, az csak dicséretes lehet.

 

network.hu

 Egy másik Nissanos, Palik László is kivételesen jól teljesített, és volt, amikor a top 10-be is belefért az összetettben! De sajnos az utolsó előtti napon időbüntetéssel sújtották, ami miatt visszaesett egy kicsit a tabellán, ahol ezzel együtt is a dicséretes 21. helyen zárt. A végeredmény hivatalossá vált, ugyanis vasárnap hajnalban a versenybíróság jóváhagyta a saját döntését, ám visszafizették az óvási díjat, mellyel némiképp jelezték, hogy az ő saruk is ez a helyzet.

Liszi László sikeresen befejezte a versenyt az 52. pozicióban, Szalay pedig Palik mögött a 22. helyen végzett.


A verseny hivatalos végeredménye:

1. Giniel de Villiers (dél-afrikai, VW),

2. Mark Miller (amerikai, VW): 8p. 59mp.h.,

3. Robbie Gordon (amerikai, Hummer): 1ó. 46p. 15mp.h.,

4. Ivan Erik Tollefsen (norvég, Nissan): 6ó. 4p. 34mp.h.,

5. Krzysztof Holowczyc (lengyel, Nissan): 6ó. 37p. 49mp.h.,

6. Dieter Depping (német, VW): 8ó. 43p. 29mp.h.,

7. Miroslav Zapletal (cseh, Mitsubishi): 11ó. 3p. 8mp.h.,

8. Leonid Novitskiy (orosz, BMW): 13ó. 15p. 13mp.h.,

9. Guerlain Chicherit (francia, BMW): 14ó. 49p. 49mp.h.,

10. Joan Nani Roma (spanyol, Mitsubishi): 17ó. 27p. 46mp.h.,

(…)

21. Palik László (magyar, Nissan): 27ó. 22p. 19mp.h.,

22. Szalay Balázs (magyar, Opel): 29ó. 21p. 27mp.h.,

52. Liszi László (magyar, Mitsubishi): 71ó. 27p. 52mp.h.


a nap képei

     


network.hu

 Egyelőre még csak nem hivatalos végeredményről beszélhetünk, ám ennek ellenére már nyugodtan kijelenthetjük, hogy a 33 éves spanyol Marc Coma győzött az első dél-amerikai Dakar-ralin. A KTM-es 2006 után a második diadalát aratta a világ legnehezebb tereprali versenyén, azaz ő az első, aki a viadalt immár két kontinensen, Afrika után Dél-Amerikában is megnyerte! A spanyolok mellett mi magyarok is nagyon boldogok lehetünk Dési Jánosnak köszönhetően. A KTM-es honfitársunk Varga Ákos és Kátai Péter mellett a 3. magyar motoros lett, aki teljesítette a Dakart!


Cyril Despres egészen a célig padlógázon közlekedett, de ott már számára is egyértelművé vált, hogy idén nem ő nyeri a Dakart.

"Nehéz lett volna pechesebben befejeznem az idei versenyt, mint amilyen balszerencsésen kezdtem azt."- nyilatkozta a nem túl boldog francia. David Fratigne a jóval kisebb Yamahával a 3. helyen végzett, és úgy örült neki, mintha nyert volna, ami nem is csoda.


A verseny végeredménye:

1. Marc Coma (spanyol, KTM),

2. Cyril Despres (francia, KTM): 1ó. 25p. 38mp.h.,

3. David Fretigne (francia, Yamaha): 1ó. 38p. 56mp.h.,

4. David Casteu (francia, KTM): 2ó. 17p. 54mp.h.,

5. Helder Rodrigues (portugál, KTM): 2ó. 22p. 11mp.h.,

6. Pal-Anders Ullevalseter (norvég, KTM): 2ó. 25p. 2mp.h.,

7. Jordi Viladoms (spanyol, KTM): 2ó. 28p. 29mp.h.,

8. Frans Verhoeven (holland, KTM): 2ó. 50p. 39mp.h.,

(…)

61. Dési János (magyar, KTM): 23ó. 21p. 38mp.h.,

89. Saghmeister Gábor (szerb, KTM): 36ó. 5p. 21mp.h.


magazin

     



network.hu

A monstrumoknál orosz háziverseny volt az utolsó szakaszon, végül Firdaus Kabirov nyert, akinek ez a második Dakar győzelme 2005 után. A második Csaginnak nem jött össze a 6. Dakar elsőség, egykori tanitványa megelőzte. A Kamaz elit katonái után a holland Gerard de Rooy volt az egyetlen, aki nagyjából még tudta tartani a lépést, sőt szakaszt is nyert, de ez kevés volt az üdvösséghez. A magyar Szaller-Pócsik-Csitári-MAN négyes végig kitörő formában teljesített, így ezen a Dakaron ők a legjobb magyar egység, azzal, hogy az összetett 8. helyén végeztek!


A verseny végeredménye:

1. Firdaus Kabirov (orosz, Kamaz),

2. Vladimir Chagin (orosz, Kamaz): 3p. 39mp.h.,

3. Gerard de Rooy (holland, Ginaf): 59p. 56mp.h.,

(…)

10. Szaller Zoltán (magyar, MAN): 20ó. 27p. 1mp.h.



Címkék: 2009 argentina chile cseh dakar gyerekmotor ivo kastan rali rally

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu